Fandom

Moc i Magia

Gauldoth

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Gauldoth pół-martwy (ang. Gauldoth half-dead) - główny protagonista kampanii "Pół-martwy" w Heroes of Might and Magic IV; w polskiej wersji językowej dubbinguje go Adam Szyszkowski.

Dzieciństwo spędził u boku wampira-członka Zakonu Nekromantów, który żywił się jego krwią do czasu, aż zginął w walce z paladynem. Kryjówkę wampira wskazał Kalibarr, którego uczniem stał się Gauldoth. W trakcie Rozliczenia Gauldoth doznał poparzeń od ognia. Aby się uratowac, rzucił na siebie zaklęcie, które zmieniło jego połowę ciała na nieumarłą. W nowym świecie wybrał żywot z dala od ludzkiej cywilizacji. Porwany przez wieśniaków i skazany na spalenie na stosie, uciekł w ostatniej chwili i poprzysiągł im zemstę. Używając magii nekromancji, rozpoczął budowę królestwa nieumarłych i demonów - Nekross ze stolicą w Nekorrum. Zajął miasto swoich prześladowców - Vitross. Gdy zobaczył we śnie swego umęczonego mistrza, wyruszył i odnalazł go uwięzionego w otchłani. Mianował go królem Nekorrum i aktywował pięc punktów mocy, by przywrócic mu moc. Z czasem zaczął miec coraz większe wątpliwości, co do Kalibarra, gdu ten kazał mu rozprawic się z Malvichem - lojalnym sojusznikiem państwa - i ukraśc mu Laskę Martwego Drzewa. Kulminacja rozterek nastąpiła, gdy Gauldoth podążył za Kalibarrem do Strefy Śmierci i dowiedział się o jego służbie Bóstwu, które pragnęło zniszczyc życie na całej planecie. Gauldoth był zmuszony do zabicia Kalibarra, po czym sam ogłosił się władcą Nekorrum, spotykając się z wielkim entuzjazmem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki