Fandom

Moc i Magia

Enroth

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Oczko.gif
Ten artykuł nie jest ilustrowany. Jeśli możesz,
wzbogać go o jeden lub kilka obrazów.
Enroth.jpg

Mapa Enroth

Enroth to nazwa kontynentu, na którym toczy się akcja gier Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest i Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars oraz Might and Magic VI: The Mandate of Heaven.

Nazwa "Enroth" odnosi się również do całej planety[1], na której leżą Antagarich, Enroth, Jadame, Karigor oraz Vori.

PlanetaEdytuj

Enroth leży w obszarze galaktyki, zwanym przez Starożytnych Zewnętrzną Krawędzią[2]. W układzie słonecznym Enroth znajdują się też trzy inne planety, zaś czas obiegu Enroth wokół jej słońca wynosi 336 dni. Planeta ta ma tylko jedynego naturalnego satelitę, którego obieg wynosi 28 dni[3]. Pory roku na tym świecie są dość regularne. Wiosna zaczyna się 20 marca podczas równonocy wiosennej, a kończy się 21 czerwca podczas przesilenia letniego, kiedy to zaczyna się lato. 23 września, podczas równonocy jesiennej rozpoczyna się jesień, która trwa do przesilenia zimowego w dniu 21 grudnia. Wschód słońca również jest dość regularny i następuje około godziny 5 rano, zaś zachód około godziny 19.

Na planecie leżą trzy kontynenty: Enroth, Antagarich i Jadame oraz szereg wysp i archipelagów. Enroth jest największym kontynentem na planecie i leży na półkuli północnej. Drugim pod względem wielkości kontynentem jest Antagarich, leżący na południowej półkuli, na zachód od Enroth. Między nimi, na północnej półkuli, leży trzeci kontynent - Jadame. Wszystkie te trzy kontynenty łączy Ocean Bezkresny.

KontynentEdytuj

Enroth rozciąga się od koła podbiegunowego niemal do równika planety [4]. Ze względu na to, na całym kontynencie występują rożne strefy i obszary klimatyczne: mroźne wyżyny na północy, zielone i żyzne krainy na zachodzie, umiarkowane klimatycznie ziemie w centralnej części kontynentu oraz bagna i pustynia na południu (która powstała na skutek działalności ludzkiej).

Enroth można podzielić na kilka ważniejszych obszarów:

HistoriaEdytuj

Według legend mrocznych elfów, Enroth zostało stworzone przez Władców Żywiołów[5]. Był to świat dziewiczy, na którym nie istniało żadne inteligentne życie. Około 1500-1200 lat temu na planecie wylądował VARN MCMIV na terenach obecnej pustyni Dragonsand. Przywiózł ze sobą kolonistów: ludzi, elfy, krasnoludy, gobliny i inne stworzenia, a także technologie Niebiańskich Kuźni, miotaczy, bram międzygwiezdnych i innych zaawansowanych technicznie artefaktów. Koloniści założyli trzy miasta: Aliant i Vissias nieopodal VARNu oraz Free Haven w sporej odległości od swego statku. Część z nich udała się także na inne kontynenty, w tym na Antagarich.

1200 lat temu nastąpiła katastrofa zwana Ciszą, co spowodowało brak napływu części niezbędnych do funkcjonowania zaawansowanych technologicznie urządzeń, a w efekcie upadek cywilizacyjny. Z czasem mieszkańcy planety zapomnieli o swoim pochodzeniu i jedynie legendy przypominały o ich chwalebnej przeszłości, choć mało kto je w pełni rozumiał.

Około roku 1125 po Ciszy na Enroth przybył z Varnal Hills Morglin Ironfist. Po zaciętych walkach, o których opowiada gra Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest, podbił większą część kontynentu i utworzył królestwo, które nazwał Enroth. Rządził żelazną ręka przez następne 25 lat. Po jego śmierci, tron miał objąć jeden z jego dwóch synów: Roland albo Archibald. Wyboru miał dokonać królewski wieszcz. Niestety, niskoprzelatujace smoki, gromy z jasnego nieba czy nieświeże jadło spowodowały zgony trzech kolejnych wieszczy. Archibald oskarżył o spowodowanie tych "wypadków" swego brata, a sam zagarnął koronę. Przez następne trzy lata toczyła się między nimi konflikt zbrojny zwany jako Wojny o Sukcesje, a przedstawiony w grze Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars. Rywalizację wygrał Roland, który z pomocą swego nadwornego maga Tanira zamienił Archibalda w kamienny posąg i wstawił do królewskiej biblioteki jako "wieszak na odzienie"[6]. Tuż po zakończeniu wojen, Roland ożenił się z Katarzyną Gryphonheart z Erathii. Małżeństwo zaaranżował ojciec Katarzyny w trosce o jej dobro. Ślub odbył się 1 sierpnia 1154 roku po Ciszy. Niedługo potem Ironfistom urodził się potomek, którego nazwali Nicolai na cześć ojca królowej.

Przez następne 7 lat na Enroth panował spokój. Sytuacja uległa radykalnej zmianie po Nocy Spadających Gwiazd, gdy na planetę przybyli Kreeganie. 28 czerwca 1162 roku po Ciszy Roland wyruszył na zachodnie krańce swego królestwa badając zaginięcie lorda Kilburna i pogłoski o diabłach. Po pierwszych zwycięstwach nad diabłami, Roland zostaje zmuszony do odwrotu i chroni się w Zamku Kriegspire, gdzie w wyniku działań zdrajcy Sulmana zostaje pojmany i słuch o nim ginie.

Przez następne trzy lata na Enroth Kreeganie podkopują autorytet Ironfistów. Na początku 1165 roku po Ciszy Katarzyna Ironfist wyrusza do Erathii na pogrzeb swego ojca, o czym opowiada gra Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia. Na dworze zostaje jej dziesięcioletni syn Nicolai i regent Wilbur Humphrey. Sytuację tą postanawiają wykorzystać Kreeganie, lecz po długich bataliach, podczas których zostaje odczarowany Archibald Ironfist, ponoszą sromotną klęskę i zostają wytępienie na całym kontynencie. Historię tych zmagań przedstawiono w grze Might and Magic VI: The Mandate of Heaven.

Przez następne dziesięć lat na kontynencie panował względny spokój. W 1169 roku po Ciszy Roland został odnaleziony na Antagarichu i uwolniony z rąk Kreegan. Wraz z Katarzyną udał się w podróż powrotną do swego królestwa, lecz nie wiadomo czy zdążył dotrzeć, nim nastąpiło Rozliczenie. Na pewno koniec tego świata przeżył ich syn Nicolai, który podczas Rozliczenia został przeniesiony do Chedianu na Axeoth[7]. Wszystkie istoty, które nie zdążyły opuścić planety podczas Rozliczenia, zginęły[8].

  1. http://web.archive.org/web/20000817131928/www.3do.com/products/pc/mm_destroyer/game/index.html
  2. Outro MM7
  3. Might and Magic VI
  4. Intro i outro MM6
  5. Might and Magic 8
  6. Dziennik Archibalda z instrukcji do MM7
  7. Might and Magic IX
  8. Kampania Śmierci z HIV

Więcej w Fandom

Losowa wiki