Fandom

Moc i Magia

Drużyna poszukiwaczy przygód w Might and Magic VIII: Day of the Destroyer

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

WprowadzenieEdytuj

W przeciwieństwie do poprzednich części: Might and Magic VI: The Mandate of Heaven i Might and Magic VII: For Blood and Honor, w grze Might and Magic VIII: Day of the Destroyer zastosowano zupełnie inny schemat powstawania drużyny. W MM6 i MM7 tworzyło się na początku rozgrywki czteroosobową ekipę, z którą było się związanym do końca. Z kolei w MM8 gracz tworzy jedną postać, potem zaś w trakcie podróżowania po Jadame może nająć do niej kolejnych czterech członków, których można wymieniać, więc w sumie drużyna może liczyć do pięciu osób.

Kolejną innowacją w MM8 było zrezygnowanie z dotychczasowego systemu klas i ras (vide ten artykuł), na rzecz nowego. W MM7 istniało dziewięć profesji i cztery rasy, natomiast w części ósmej mamy do czynienia ze swego rodzaju ich połączeniem (nazywanym umownie klasą, choć nie jest to zbyt trafne określenie). Oprócz tego istnieje tylko jeden awans w każdej klasie (miast dwóch w poprzednich częściach).

Klasy postaciEdytuj

Tworzona przez gracza na początku rozgrywki postać może należeć do każdej z klas poza smokiem. Trzy klasy: Mroczny elf, Wampir i Smok posiadają specyficzne zdolności, które mogą posiąść tylko one.

  • Rycerz - Klasa rycerzy specjalizuje się w walce, stąd jej przedstawiciele mają potrafią świetnie walczyć w zwarciu i są bardzo żywotni. Rycerze mają dostęp do wszystkich biegłości bojowych, ale nigdy nie będą w stanie nauczyć się jakiejkolwiek magii.
  • Kleryk - Klerycy specjalizują się w magii jaźni oraz światła. To klasa bardziej ukierunkowana na magię, chociaż i w walce wręcz klerycy potrafią sobie poradzić.
  • Mroczny elf - Mroczne elfy to dobrzy wojownicy (szczególnie niebezpieczni na dystans), ale także zdolni magowie. Potrafią posiąść biegłości magii żywiołów na poziomie mistrzowskim. Są też urodzonymi kupcami.
  • Nekromanta - Nekromanci są słabi fizycznie, ale te braki nadrabiają potężnymi umiejętnościami magicznymi. Potrafią rzucać z ogromną siłą czary żywiołów oraz magii ciemności.
  • Minotaur - Te silne bestie to urodzeni wojownicy zadający ogromne obrażenia ciężkimi toporami. W przeciwieństwie do pozostałych klas bojowych - rycerzy i trolli, minotaury mogą posiąść w ograniczonym stopniu magię jaźni.
  • Wampir - Wampiry to stworzenia o dużej żywotności i sporych umiejętnościach bojowych i magicznych. Posiadają także zdolność regeneracji oraz charakterystyczne tylko dla tej rasy umiejętności.
  • Troll - Trolle to potężni wojownicy znakomicie walczący maczugą. Są najwytrzymalsi spośród wszystkich klas Jadame, posiadają zdolność regeneracji, nigdy jednak nie będą w stanie nauczyć się żadnej umiejętności magicznej.
  • Smok - Potężni przedstawiciele szlachetnej rasy smoków należą do najbardziej niebezpiecznych przeciwników. Posiadają bardzo dużo punktów życia i magii i umiejętności smoków. Nie mogą jednak posiąść żadnego z dziewięciu kanonów magii, anie żadnej biegłości bojowej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki