Fandom

Moc i Magia

Deyja (kraina MM7)

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Deyja (w polskiej wersji językowej błędnie Deyia) jest jedną z kilkunastu krain, jakie może odwiedzić drużyna gracza w grze Might and Magic VII: For Blood and Honor. W istocie jest częścią państwa o tej samej nazwie. Kraina resetuje się co dwa lata.

GeografiaEdytuj

Kraina ta zwana też Wrzosowiskami Deyji jest naziemną częścią królestwa nekromantów. W istocie spełnia rolę drugorzędną, ponieważ głównym miastem jest podziemna Czeluść, gdzie znajduje się większość ich siedzib z zamkiem Półmroku na czele. Tymczasem na wrzosowiskach - w suchej, martwej krainie pełnej uschniętych drzew i rosnących gdzieniegdzie kaktusów znajdują się tylko nieduże miejscowości. W MM7 można odwiedzić dwie z nich: Moulder (leżącą na północy nad brzegiem wielkiego jeziora) oraz mniejszą nieznaną z nazwy położoną w południowej części krainy).

W tej pierwszej leżącej w zagłębieniu między niebotycznymi szczytami znaleźć można wiele przydatnych punktów usługowych: sklepy Czarna Butla (alchemia) i Wrota Śmierci (różności), gildie z zaklęciami, świątynię oraz domy zwykłych mieszkańców, wśród których jest dwóch promotorów i kilku nauczycieli. W osadzie znajdują się też trzy studnie, a w środku stoi Piedestał Heroizmu. Strażnikami są tu hobgobliny. Moulder ma charakterystyczną zabudowę: niewysokie domki otaczają koncentrycznie placyk z Piedestałem.

Z kolei położona bardziej na południe wioska ma nieco inny charakter. Jest bardziej chaotyczna - leży bowiem na całej swej długości po obu stronach drogi. Znajdują się w niej stajnia Wierne Ogiery, gospoda: Samolubny Goblin oraz domy mieszkańców.

MieszkańcyEdytuj

Nadziemną część Deyji zamieszkują oprócz mających chyba większość goblinów także ludzie i nieliczne krasnoludy. Szczególnie obecność tych ostatnich wydaje się być mocno zastanawiająca. Po krainie krążą też niewielkie bandy nieumarłych żywych trupów, a nad całym obszarem latają bardzo liczne harpie.

LokacjeEdytuj

Oto lista lokacji znajdujących się w Deyji:

Występujące stworzeniaEdytuj

Oto lista stworzeń, jakie występują na obszarze krainy Deyja w MM7:

PodróżeEdytuj

PieszeEdytuj

Z Deyji można piechotą udać się do:

KonneEdytuj

Ze stajni Wierne Ogiery położonej w wiosce na południu krainy można pojechać powozem do:

  • Erathii → 125 sztuk złota (3 dni), kursy w poniedziałek, środę i piątek
  • Lasu Tulareańskiego → 125 sztuk złota (2 dni), kursy we wtorek, czwartek i sobotę

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki