Fandom

Moc i Magia

Crag Hack (Heroes of Might and Magic)

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Crag1and2.jpg

Portret Craga Hacka w H1 i H2.

Crag3.jpg

Portret Craga Hacka w H3.

Crag4.jpg

Portret Craga Hacka w H4.

Crag Hack – bohater standardowy Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (barbarzyńca), Heroes of Might and Magic II (barbarzyńca), Heroes of MIght and Magic III (barbarzyńca z Twierdzy) i Heroes of Might and Magic IV (barbarzyńca z Twierdzy) i Might and Magic: Heroes VI. Jeden z głównych protagonistów fabuły dodatku do H3: Cienia Śmierci. Główny protagonista dodatku do H6 - The Savage Sea.

Historia Edytuj

Urodził się na Enroth, gdzie wsławił się licznymi dokonaniami militarnym, walcząc po stronie barbarzyńskiej armii Lorda Slayera, a następnie pod przywództwem uzurpatorskiego króla Archibalda. W poszukiwaniu nowych wrażeń wyjechał na Antagarich, gdzie poznał czarodzieja Sandro. Przystał na ofertę maga, który poszukiwał czterech artefaktów potrzebnych do stworzenia, a następnie zniszczenia Zbroi Przeklętego, i wyruszył do krainy Avautnell. Po wielu przygodach, do których zaliczało się odebranie Czaszkowego Hełmu Barshonowi, starcie z posiadającym Miecz Rycerza Śmierci Marzethem i przedarcie się przez nekromanckie terytoria w celu odnalezienia Klatki Żebrowej i Tarczy Zionącej Śmierci, udało mu się zdobyc je wszystkie, jednak Sandro odebrał mu je i uciekł, nie wynagradzając starań barbarzyńcy. Opanowawszy swój gniew, Crag Hack wyruszył do swych krewnych erathiańskich. W drodze do nich pomógł burmistrzowi jednego z pomniejszych miast Erathii i odzyskał skradziony przez rycerza Tyranella artefakt Legionisty. Wkrótce spotkał się z innym barbarzyńcą - Yogiem - i razem z nim realizował zbrojną kampanię przeciwko inwazji armii nieumarłych z państwa Deyji. Wkrótce obaj połączyli siły z Gelu i Gem. Odnaleźli elementy Miecza Anielskiego Sojuszu, przy pomocy którego doprowadzili do upadku potęgi Sandro i unicestwienia jego artefaktów, po czym drogi czwórki bohaterów się rozeszły. Crag Hack przeżył Rozliczenie i pojawił się w H4, nie odegrał już jednak żadnej roli w fabule. W Heroes of Might and Magic V na zakończenie misji "Rebelia" kampanii "Królowa" Isabel Greyhound przemawia do żołnierzy, że "będziemy ścigac demony jakby sam Crag Hack deptał nam po piętach". W dodatku do H6 - "The Savage Sea" został wyznacznony do wyeliminowania pustoszącego okolicę Ptaka Gromu. Ponieważ akcja H5 i H6 dzieje się w światach zupełnie nie związanych z tymi z poprzednich części, nie jest jasne, czy chodzi tu o tę samą osobę.

Informacje dodatkowe Edytuj

W polskiej wersji językowej głosu użyczyli mu: Jacek Braciak (Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death), Zbigniew Konopka (ta sama gra, lecz w wersji Złota Edycja) i Piotr Bąk (dodatek Pirates of the Savages Sea do Might and Magic: Heroes VI).

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki