Fandom

Moc i Magia

Chłop (H5)

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Chłop
Chłop (H5).png
Frakcja 24px
Cena 15 złota
Poziom I
Atak 1
Obrona 1
Obrażenia 1
Punkty życia 3
Prędkość 4
Inicjatywa 8
Strzały -
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Brak
Przyrost 22
Ulepszenia Szeregowy, Osiłek
Wielkość Mała
Portret Chłop (H5) portret.png

Chłop – podstawowa jednostka pochodząca z frakcji Przystań. Chłopi nie potrafią atakować na dystans, więc muszą ubiegać się w bezpośrednich starciach. Najważniejszą ich cechą jest duży przyrost, zarówno w miastach, jak i w obiektach w terenie. Miejscem ich rekrutacji jest chatka wieśniaka, którą można wybudować w mieście Przystani lub spotkać nawet na mapie przygody. Istnieje także alternatywny sposób werbunku tych istot, a mianowicie niektóre jednostki na mapie mogą chcieć dołączyć do bohatera, który musi zapłacić żądane pieniądze, jednakże nie jest to konieczne, gdyż czasem mogą dołączyć za darmo. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V.

OpisEdytuj

Chłopi są podstawową pieszą jednostką Świętego Imperium Gryfów. Choć słabi i tylko częściowo przeszkoleni do walki, są bardzo liczni. Stanowią istotne źródło dochodu dla swoich panów.

TaktykaEdytuj

Chłopi są ogólnie słabi i w małej ilości niewiele potrafią zdziałać przeciw lepszym jednostkom.

Można ustawić także mały oddział (5-20 chłopów) do wychwytywania kontrataków. Wystarczy zaatakować cel, przez co chłopi zginą, i za pomocą reszty jednostek beztrosko atakować cel. Ta taktyka jest nieskuteczna na stworzenia z nieograniczonym kontratakiem.

Mogą służyć jako blokady drogi dla przeciwników, w szczególności tych, którzy zajmują 2x2 pola. Mogą opóźnić przyjście lub całkowicie zblokować im drogę, co wymusi na nich atak. Spory oddział może wytrzymać całkiem sporo, aczkolwiek straty będą ogromne. Lepiej tutaj będzie się sprawdzała mała ilość tychże istot. Może i zginą, ale zmarnują przy tym turę przeciwnika, a pozwolą na lepszy atak ze strony aliantów.

Dobrym pomysłem może okazać się kolekcjonowanie chłopów, ale nie wykorzystywanie ich na polu bitwy, a np. zostawienie w zamku z inną postacią bądź wystawianie ich na pole tylko wtedy, gdy naprawdę się przydadzą. Jeden człowiek generuje jedną sztukę złota na jeden dzień, co oznacza, że horda takich istot może stanowić bezdenną sakiewkę złota.

CechyEdytuj

Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Podatnik Każdego dnia bohater otrzyma tyle szt. złota, ile jednostek w jego armii lub zamkach będzie posiadać tę zdolność.

Więcej w Fandom

Losowa wiki