Fandom

Moc i Magia

Chłop

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Chłop.gif

Chłop w H3.

Chłop - niestrzelająca, nielatająca jednostka pierwszego poziomu występująca we wszystkich częściach Heroes of Might and Magic (z wyjątkiem Might and Magic: Heroes VI). Siedlisko chłopa było zawsze dostępne na mapie przygody.

Chłopi od H1 do H3 byli uważani powszechnie za najsłabsze i najmniej skuteczne w walce jednostki: posiadali najniższe statystyki ze wszystkich jednostek. Po H2 stali się doskonałym mięsem armatnim dla bohaterów władających nekromancją - w H3 mapy Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death były na terenach wrogiego gracza sterującego frakcją nekropolii usiane gromadami chłopów w celu zebrania odpowiedniej armii szkieletów przez komputerowego gracza. Renesans chłopów przypadł w H4, gdzie ich posiadanie umożliwiało nie tylko zwiększenie dochodów w złocie, ale i po podniesieniu statystyk zyskali miano najsilniejszego chłopa w całym H4.

Heroes of Might and Magic: A Strategic QuestEdytuj

  • Atak: 1
  • Obrona: 1
  • Punkty życia: 1
  • Obrażenia: 1
  • Szybkośc: mała
  • Koszt: 20 złota
  • Przyrost: 12 (po wybudowaniu studni 14)
  • Siedlisko: Chata kryta słomą (zamek rycerza)

Heroes of Might and Magic II: The Succession WarsEdytuj

  • Atak: 1
  • Obrona: 1
  • Punkty życia: 1
  • Obrażenia: 1
  • Przyrost: 14
  • Szybkośc: Bardzo wolny 
  • Koszt: 20 złota
  • Siedlisko: Stara chata (zamek rycerza)

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia Edytuj

W H3 chłop pojawił się dopiero w dodatku Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade i stał się jednostką neutralną, niemożliwą do kupienia w miastach. Był on jedyną jednostką w H3, za której zabicie nie przyznawano punktów doświadczenia.

  • Atak: 1
  • Obrona:1
  • Punkty życia: 1
  • Szybkośc: 3
  • Obrażenia: 1
  • Przyrost: 25
  • Koszt: 10 złota
  • Siedlisko: Rudera

Heroes of Might and Magic IVEdytuj

W H4 chłop był dalej jednostką neutralną, tym razem z frakcji Życia. Zyskał specjalną zdolnośc generowania codziennie jednej sztuki złota (np. posiadanie 20 chłopów dawało 20 sztuk złota). Fanowski, nieoficjalny dodatek do H4 - Heroes of Might and Magic IV: Equilibris - ulepszał tę umiejętnośc sprawiając, że jeden chłop dawał 2 złote monety (czyli 20 chłopów = 40 sztuk złota).

  • Obrażenia: 2-3
  • Punkty życia: 10
  • Przyrost: 36
  • Atak w walce wręcz: 6
  • Szybkośc: 2
  • Obrona przed atakiem wręcz: 6
  • Obrona ataku z dystansu: 7
  • Ruch na mapie przygody: 18
  • Koszt: 15 złota
  • Siedlisko: Chata

Heroes of Might and Magic VEdytuj

W H5 chłopa można było ulepszyc na szeregowego. W Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate pojawiła się czerwona wersja chłopa, służacego w czerwonej armii królowej Izabeli - egzekutora. Dodatek Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East zmienił egzekutorowi  nazwę i statystyki, czyniąc go osiłkiem - drugim potencjalnym ulepszeniem chłopa.

  • Atak: 1
  • Obrona: 1
  • Obrażenia: 1
  • Punkty życia: 3
  • Szybkośc: 4
  • Inicjatywa: 8
  • Przyrost: 22
  • Koszt: 20
  • Siedlisko: Chata wieśniaków (miasto Przystań)

Bohaterka Ellaine posiadała umiejętnośc Ulubieniec Ludu (Ziemianin), która zwiększała atak i obronę chłopów i ich ulepszeń, gdy walczyły w armii tej bohaterki.

Więcej w Fandom

Losowa wiki