Fandom

Moc i Magia

Caileen

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Caileen - złodziejka (łowczyni), jedna z głównych antagonistów scenariusza "Ostrze Gryphonhearta" w kampanii "Prawdziwe ostrze" w Heroes of Might and Magic IV należąca do wrogiego gracza czerwonego.

O jej przeszłości niewiele wiadomo poza tym, że zdążyła zyskać dosyć głośną niesławę w Palaedrze za sprawą swoich postępków w rabunkowej działalności. Szczyt jej "kariery" nastąpił, kiedy została zwerbowana obietnicami wysokich profitów przez sir Wortona do jego kampanii mającej na celu bezprawnemu zapewnieniu mu tronu w Palaedrze. Razem z rycerzem-banitą Normicem objęła dowództwo nad wojskami, których misja polegała na rabowaniu złota z palaedrańskich kopalni. Zakończyła się ona niepowodzeniem po interwencji armii osobiście kierowanej przez uczciwego przywódcę Palaedry - lorda Lysandera. Jednak mimo schwytania Caileen nie traciła rezonu i nadal wierzyła w możliwość zwycięstwa sir Wortona, toteż uporczywie odmawiała wydania go w trakcie przesłuchania prowadzonego przez Lysandera. Nie uległa nawet, kiedy zaproponował jej wygnanie zamiast dożywotniego więzienia. Jej postawa wywołała zaskoczenie u Miltona, giermka Lysandera, lecz zrozumiał, że Worton musiał jej zaoferować naprawdę duże korzyści, skoro przejawiała tak buńczuczną postawę. Jej dalsze losy nie są znane, lecz można przypuszczać, że po porażce sir Wortona musiała resztę życia spędzić w lochach.

Rozpoczynała grę z 24. poziomem doświadczenia, umiejętnościami Walka, Walka wręcz, Zwiad, Znajdowanie drogi, Ukrywanie się (poziomy arcymistrzowskie), armią złożoną tylko z 30 giermków. Startowała z miasta położonego na południowo-zachodnim krańcu mapy, patrolując okolicę w promieniu 10 pól.

Cytaty o Caileen Edytuj

  • Kilka tygodni później Lord Lysander wyruszył, by odbić cztery kopalnie złota zajęte przez zwolenników Wortona. Od jakiegoś czasu w ich rejonie grasował były rycerz imieniem Normic oraz znana złodziejka Caileen. Bez wątpienia to oni stali za niespodziewanym przejęciem kopalń. [Milton o Caileen; tekst pochodzi ze zdarzenia pojawiającego się 3. dnia od rozpoczęcia scenariusza "Ostrze Gryphonhearta"]
  • Nie pozwolę, by Worton zawładnął mym złotem. Prawdziwy problem to jednak pachołkowie Wortona, Normic i Caileen. W Palaedrze uznawani są za banitów, jeśli więc posadzę ich za kratami, kopalnie powinny być bezpieczne. [Lysander o Caileen; tekst pochodzi ze zdarzenia pojawiającego się 8. dnia od rozpoczęcia scenariusza "Ostrze Gryphonhearta"]
  • Przyglądałem się, jak straże odprowadzają zakutą w kajdany Caileen. Ku memu zaskoczeniu, nie wyjawiła imienia swego mocodawcy, nawet gdy Lysander zaoferował jej wygnanie zamiast więzienia.
    "A zamknij mnie w lochach" - odparła. "Wkrótce z nich wyjdę".
    "Za zbrodnie, które popełniłaś, pozostaniesz ta do późnej starości" - odparł Lysander.
    "Kto wie? Być może pojawi się inny król, który okaże się bardziej miłościwy. Wierzę w swoje szczęście, zaryzykuję" - odrzekła z przewrotną radością Caileen.
    Liczyła bowiem na zwycięstwo Wortona w tej wojnie, ten zaś musiał jej obiecać więcej, niż mógłby dać Lysander.
    "Zabrać ją!" - rozkazał Lysander.
    [Milton o Caileen; tekst pochodzi ze zdarzenia pojawiającego się po zabiciu Caileen w scenariuszu "Ostrze Gryphonhearta"]

Więcej w Fandom

Losowa wiki