Fandom

Moc i Magia

Ashwood

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ashwood (pol. ash - popiół, jesion, wood - drewno, las; Jesionowy Las) – miasto typu Przystań położone na prowincji Imperium Gryfów; pojawia się tylko w misjach "Rebelia" i "Oblężenie" w kampanii "Królowa" w Heroes of Might and Magic V.

Stanowiło centrum nie tylko lokalnego handlu, ale i główne miasto buntowników przeciwnych przymusowemu poborowi do wojska, który prowadziła królowa Isabel Greyhound w czasie wojny . Bali się, że zginą w trakcie walki z owymi bestiami. Poglądy jego mieszkańców znajdywały zwolenników zamieszkujących okolice, np. miasto Strongbow. Po zdobyciu Strongbow królowa Izabela przeciągnęła na swoją stronę zbuntowanych mieszkańców, tworząc z nich m.in. stuosobowy oddział łuczników, po czym powiodła ich do walki z garnizonem Ashwood. Ashwoodczycy powołali pod broń solidny oddział defensywny, lecz został on ostatecznie zmieciony z powierzchni ziemi, a rebelia antymilitarystyczna obróciła się ostatecznie w proch. Po przejęciu miasta okazało się, że zostało ono otoczone z wielu stron przez zwiadowców demonicznych hord patrolujących leśne ostępy. Ashwood stało się wówczas bazą wypadową Izabeli, z w której rekrutowała żołnierzy do oczyszczania lasów z piekielnych istot. Postawiła w tym mieście również plac ćwiczeń dla kawalerzystów i paladynów w celu tworzenia kawalerii. Po zniszczeniu za pomocą wojsk ashwoodzkich najeźdzców pod wodzą lorda demonów Kraala Izabela opuściła to miasto i skierowała się dalej w celu połączenia się z armią Findana.

W misji "Rebelia" Ashwood znajduje się na północno-wschodnim krańcu mapy bez kontroli żadnego gracza; tydzień po zdobyciu miasta Strongbow jednym z głównych celów gracza staje się zajęcie tego miasta - uczynienie tego i zebranie oddziału 100 łuczników gwarantuje wygraną scenariusza. Z kolei w misji "Oblężenie" gracz zaczyna grę z jednym miastem, którym jest właśnie Ashwood; wybudowanie w nim budowli umożliwiającej rekrutację paladynów jest jednym z początkowych głównych celów scenariusza - po uczynieniu tego i wybiciu wszystkich demonów na mapie gracz może przystąpić do rozprawy z Kraalem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki