Fandom

Moc i Magia

Arniel

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Król Arniel
Arniel5.jpg

Arniel w czasie wojny Zgorzkniałych Prochów

Funkcja                    Król Irollan                   
Śmierć        566 RSS, Brythigga

Rodzina       Vaniel (syn)

               Alaron (wnuk)

Pojawienie się Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Might and Magic:Heroes VI: Cienie Mroku (wspomniay)

Arniel - Trzeci król Irollan, ojciec Vaniela, dziadek Alarona.

'Informacje'

W 537 RSS król Arniel pod wpływem pochlebstw ze strony członków dworu uznał, że dotychczasowa forma wyboru władcy przez wspólną wizję druidów jest niewiarygodna i zadecydował o uzurpacji ziem wszystkich elfich królów i centralizacji władzy poprzez wprowadzenie monarchii dziedzicznej w miejsce dotychczasowej elekcyjnej. Ze wszystkich elfich władców jedynie królowa Tuidhana, władczyni Tarladu stawiła opór i ogłosiła secesję swych ziem od państwa leśnych elfów. W 540 RSS Święte Imperium napadło na Tarlad i gdy zrozpaczona królowa wysłała posłów z prośbą o pomoc to Arniel kazał ich ściąć. Gdy królestwo Tuidhany zostało prawie całkowicie podbite przez ludzi to Arniel uznał to zaa odpowiedni moment na zbrojną interwencję. Tak wybuchła Wojna Zgorzkniałych Prochów, która zakończyła się rok później. W 548 RSS podpisane zostało Przymierze Pierwszej Wiosny, na mocy którego Imperium zrzekło się wszelkich roszczeń do ziem Tuidhany i zobowiązało się do wypłaty odszkodowań wojennych. Król Arniel spłonął wraz ze swym dworem w 566 RSS podczas pożaru Brythyggi, który został wywołany przez Demony, ale dopóki prawda o sprawcach nie wyszła na jaw to za głównych winowajców uznano Mroczne Elfy. Nowym królem został Vaniel, syn tragicznie zmarłego władcy. 

Więcej w Fandom

Losowa wiki