Fandom

Moc i Magia

Alaryk

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Alaryk (ang. Alaric) - jeden z głównych antagonistów Heroes of Might and Magic V.

Zadebiutował w dodatku Kuźnia Przeznaczenia, gdzie pojawiał się wyłącznie w cut-scenkach. Piastował funkcję arcybiskupa zreformowanego kultu w Imperium Gryfów, na czele którego stała święta królowa Izabela. Początkowo towarzyszył dwóm generałom, Freydzie i  Laszlo w specjalnych działaniach wojennych mających na celu zdławienie przeciwkrólewskiej rebelii. Był jednym z najgorliwszych zwolenników i realizatorów polityki fałszywej królowej Izabeli: często tolerował nieludzkie inicjatywy swego protegowanego Laszlo, chociaż popierał niektóre z pokojowych pomysłów Freydy (np. aresztowanie, a nie zabicie Duncana, przywódcy rebelii, czy negocjacje z krasnoludami). Pod pretekstem zniszczenia kultystów demonów inicjował spalanie majątków wieśniaków i ich samych. Po śmierci Laszlo objął głównodowodzenie armią Imperium. W misji "Koniec" kampanii "Zadanie Ylayi" pokierował, na polecenie Izabeli, odwrotem czerwonych wojsk spod Tor Hrall, gdzie obwarował się król krasnoludów Torghal. W finałowej scenie tejże misji dostarcza księcia Andreja, prawowitego następcę tronu, królowej, wydając go na śmierc.

W Dzikich Hordach jego rola urasta do najbliższego współpracownika Izabeli. Rozgramia oddziały orków, które napadły na miasto Szczyt Voron, zabija jej wodza Quroqa, a jego głowę przynosi do stolicy Imperium Gryfów - Talonguard. Obejmuje arcybiskupstwo miasta Flammschrein. Wkrótce potem staje się świadkiem przemiany królowej, pod której maską ukrywał się sukkubus imieniem Biara. Uświadomiwszy sobie, że przez cały czas służył demonicy, Alaryk postradał zmysły i uciekł ze stolicy. Rozpoczął pościg za plemieniem orków z nowym wodzem Gotaiem na czele. W bitwie, jaka wywiązała się między wojskami Alaryka a orkami Gotaia, czerwoni rycerze ponieśli druzgoczącą klęskę, sam zaś Alaryk zginął od ciosu toporem, jaki otrzymał od Gotaia.

Alaric to również imię łucznika i towarzysza Dougala z pojedynczego scenariusza "Gorący Pościg" (HoM&M V - częśc podstawowa i Kuźnia Przeznaczenia). Nie są to jednak te same osoby.

Więcej w Fandom

Losowa wiki