Fandom

Moc i Magia

Agbeth

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Agbeth - czarnoksiężnik, główny protagonista i bohater pojedynczego scenariusza "Krąg nienawiści" z Heroes of Might and Magic V (dostępnego wyłącznie w dodatku "Dzikie Hordy").

Był przywódcą elfów, które przeniosły się do podziemi w obawie przed zemstą swoich rodaków z Irollan (niesłusznie oskarżono je o królobójstwo i świętokradztwo). Kierował walką mrocznych elfów z ich złowrogimi sąsiadami krasnoludami. Zawarł sojusz z lordem demonów, który zaproponował przemianę krasnoludzkich jeńców w posłuszne demoniczne istoty. Agbeth zwyciężył wojnę, odzyskał skradzione przez karły księgi mądrości Malassy, po czym wymierzył sprawiedliwośc ich fanatycznemu wodzowi Hangvulowi: rozkazał pozbawic go oka i ręki oraz zmusic go do niewolniczej pracy przy odbudowie zniszczonych przez krasnoludy osiedli mrocznych elfów.

Posiadał specjalną zdolnośc Mroczny Mistyk, która zwiększała u tego bohatera skutecznośc umiejętności Mroczny Rytuał. Posiada zaklęcie początkowe Starożytna Strzała, a w skład wojsk, jakimi rozpoczynał scenariusz, wchodziło: 35 zwiadowców, 22 krwawe dziewice i 8 minotaurów. Jego oficjalna biografia brzmi tak: Agbeth to dziecko okrutnego ludu żyjącego w niespokojnych czasach. Oderwany od swych braci i zapędzony pod ziemię, znalazł się w środku wojny mrocznych elfów z krasnoludami. Agbeth nie odczuwa strachu, a nawet pośród swego makiawelicznego ludu posiada reputację opartą na zimnej, bezlitosnej efektywności.

Więcej w Fandom

Losowa wiki