Łucznik (H5)

Łucznik
Łucznik.png
Frakcja 24px
Cena 50 złota
Poziom II
Atak 4
Obrona 3
Obrażenia 2-4
Punkty życia 7
Prędkość 4
Inicjatywa 9
Strzały 10
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Średni
Przyrost 12
Ulepszenia Strzelec Wyborowy, Kusznik
Wielkość Mała
Portret Łucznik portret.png

Łucznik – podstawowa jednostka drugiego poziomu, pochodząca z frakcji Przystań. Łucznicy są niewielkimi jednostkami, które potrafią strzelać z dystansu. Tych strzelców można zwerbować w wieży łuczników, czyli budynku, który można zbudować w mieście Przystani. Nie jest to jedyny sposób zdobycia tych jednostek. Na mapie mogą znajdować się chętne do przyłączenia jednostki, które mogą dołączyć za pewną opłatą lub, w drodze wyjątku, za darmo. Samotni łucznicy mogą niewiele zdziałać w zastępach wrogach, aczkolwiek posiadając dużą grupę tych istot, można poważnie zaszkodzić innym jednostkom, nawet tym wysokopoziomowym. Ulepszeniami łuczników są: strzelcy wyborowi i kusznicy. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V.

OpisEdytuj

Łucznicy przydają się w bitwie do osłabienie szeregów przeciwnika przed bezpośrednią walką. Łucznicy Imperium Gryfów specjalizują się w strzelaniu zaporowym.

TaktykaEdytuj

Specjalnym atrybutem, wyróżniającym te jednostki od innych strzelców, jest strzał do grupy. Można to wykorzystać do zabijania wrogich jednostek, znajdujących się obok siebie. Należy jednak uważać, gdyż pociski mogą trafić sprzymierzeńców, jeżeli znajdą się w obszarze strzału łuczników.

Posiadają dużą ilość strzał (10), dzięki czemu wóz z amunicją nie jest aż tak potrzebny, tylko i jedynie przy dłuższych starciach może zabraknąć amunicji.

Zadają więcej ran celom, które znajdują się blisko nich. Jeżeli dystans wynosi połowę szerokości pola bitwa, oznacza to, że łucznicy zaatakują bez żadnych kar. Można to wykorzystać do szybkiego zgładzenia jakiegoś pobliskiego celu.

Można obok nich ustawić jakichś gwardzistów, którzy by wychwytywali kontrataki wroga, gdy ten znajdzie się tuż przy łucznikach. Pozwoli im to na atak, bez odwetu ze strony antagonistów.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Strzał Rozproszony Strzelanie do grupy: obrażenia zadawane są wszystkim celom (również sojuszniczym) znajdującym się na danym obszarze (3 na 3 pola). Ilość zadawanych obrażeń jest o połowę mniejsza niż obrażenia zadawane na skutek dokładnego strzału (aktywowane).

GaleriaEdytuj